.

Nu är texten färdigskriven. PUH! Nu är det bara kvar att försöka komma på en bra redovisning som ska hålla på i ett par minuter (Y) + att vi nog helst inte skulle ha några anteckningar med oss... :S

+ Franska prov. som nog får gå som det vill, blä också! Fast jag fattar nog det mesta iaf, gramatiken fastnade lite idag faktiskt.

Imparfais.
ais
ais
ait
ions
iez
aient

passé composé med reflexiva verb. (?)
je me suis ..é(e)
tu t'est ..é(e)
il , elle , on s'est ...é(e) 
nous nous sommes ...é(e)s
vous vous étes ...é(e)s
ils, elles se sont ...é(e)s

(var bara tvungen!)

...är när jag tänker efter faktiskt lite tveksam på om s:en ska vara där på nous och vous. Blir nog till att dra fram böckerna igen innan jag somnar. -.-



Förlåt att jag tjatar, men det är som ett stort jävla oväder över mitt huvud just nu! Skippade tom. gitarrlektionen idag för att plugga franskan. Hade ändå inte övat på gitarrläxan lixom, så varför gå dit då? är så trött på allt just nu! :(



Kan ju iaf försöka berätta nått kul kanske. (?) Författarna till sune och bert-böckerna var på skolan idag! (: Dom var riktigt roliga! :P Min nya förebilder! (a) Fick autografer innan vi stack, det var bara vi som gjorde det! xD men varför missa tillfället lixom? (:

Sen fick jag brev från IB idag också! :) Ska in dit och göra såntdär prov i eng&matte, pirriiiigt! :P hihi.

ja. nu ska jag gå och lägga mig. Kolla lite till på franskan och sånt först bara!

Godnatt! :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0