karma?

Jag måste verkligen ändra på mitt liv. Fick mig en tankeställare nyss. Det här är verkligen helt sjukt. nää, hur ska jag klara det här? Men jag måste ju! Det funkar ju inte längre, och det kommer bara bli värre om jag inte gör något åt det!


Jag tror på karma faktiskt. Vi har börjat jobba om det i skolan nu, hinduism är det va? tror att det är det iaf.

Som sagt så tror jag nog på karma, eller iaf att det du gör slår tillbaka på dig själv, på både gott och ont! Och det har inte bara med att göra hur man är mot andra, utan i allmänhet! Mot sig själv också, för jag tror att, ja. ok jag kan inte förklara det utan att snärja in mig massa, men ni har fattat poängen va? Allt man gör har en slags energi typ och den energin kommer alltid att finnas hos dig, som ett minne unjefär. Du kan aldrig göra dig av med minnen.

Energier hit och dit handlar det om iaf om jag fattat det rätt, men att dom även kan slå tillbaka i nästa liv (tror hinduerna dårå) men det vet jag inte om jag är riktigt "med" på. :P men altså om jag gör något bra, så kommer det fler bra saker, och om jag gör något mindre bra så kommer det ännu fler dåliga saker. Det behöver inte vara medvetet, men ändå att det blir "fel", så kommer det att slå tillbaka lixom, fattar ni?

Dock tror jag att man kan "uppväga" en dålig handling med en bra. Fast vi har bara jobbat med det här en lektion typ, och då va det ju inte bara om karma, så jag kan bara lite om det. Men asså om nån skulle läsa det här som kan mer än jag så skulle det ju alltid vara kul om du kunde kommentera och skriva lite om det kanske (: Fast hur stor chans är det egentligen? :P

Nej, men saken är den att jag måste ändra på massa saker i mitt liv typ.


...tror inte att jag kommer sova särskillt mkt inatt faktiskt. >.< Wish me luck!

Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0