Värt att tänka på.

Jag hatar verkligen mina föräldrar ibland.

Tex. när de säger till mig att städa i mitt rum, fastän dom inte heller har det städat och fint inne hos sig, när dom sager att jag ska göra vad dom ber mig direkt när dom ber mig, fastän dom aldrig gör det när jag ber dom om någonting, eller när dom säger att jag inte ska skjuta upp saker utan göra dom direkt så dom är gjorda, men dom själva skjuter upp saker.

Och när jag väl sen kommer på dem med att göra/inte göra dom här sakerna som dom alltid tjatar på mig om, och jag säger det till dom, så blir dom helt rasande och galna. DET HATAR JAG!

Har dom verkligen rätt att säga åt mig att städa när inte dom gör det? Har dom? Nej. Det tycker inte jag!

Om du alltid har fint och städat, alltid gör saker direkt när du bli bedd, osv. DÅ tycker jag att du har rätt att be andra göra samma sak.

Men då kommer vi till det svåra. Kan jag säga til mina föräldrar att dom måste städa, när inte jag gör det i mitt rum? Nej, det kan jag väl inte i så fall? :P

...så då måste alltså jag börja städa i mitt rum för att ajg ska kunna klaga på mina föräldrar?. Ja, då får jag väl göra det! (: Eller så får jag låta bli att klaga helt enkelt! xP

Bra tankeställare är det varjefall, för det retar gallfeber på mig när dom klagar, men gör samma sak själva! (:


...om dom bara ville lyssna på mig när jag försöker säga det här till dom! ... :P

till sist: Vad tycker DU? (: Håller du med mig, eller ser du annorlunda på saken? (:

Pusshej <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0